O problematiki prometnih obremenitev bohinjske jezerske sklede
Pri urejanju prometne problematike se v Občini Bohinj srečujejo s številnim izzivi. Pritiski prometa so vedno večji in izrazito sezonske narave. Zlasti pereča je področje urejanja prometnih obremenitev bohinjske jezerske sklede, ki je tudi kot del Triglavskega narodnega parka ena izmed najbolj obremenjenih s prometom. Reševanje prometne problematike je tako odgovornost države kot lokalne skupnosti in samo s sodelovanjem lahko dosežemo željene učinke. Da bi v dialogu skušali poiskati nove skupne rešitve so se v sredo 13. novembra v Bohinju v prostorih občine sestali vodstvo, predstavniki občinske uprave in Turizma Bohinj, predstavniki JZ TNP. Ministrstva za naravne vire in prostor, Direktorata za ceste in cestni promet, Direkcije za ceste in DRI upravljanje investicij. Po širši in konstruktivni razpravi med udeleženci je bilo dogovorjeno, da se oblikuje posebna delovna skupina, ki bo nadaljevala z delom, na podlagi že izdelanih konkretnih dokumentov kot so Načrt upravljanja Triglavskega narodnega parka, Strategija Slovenskega turizma in Celostna prometna strategija Julijskih Alp.
Župan Občine Bohinj Jože Sodja: »Menimo, da je za reševanje težav, ki jih imamo v poletnem času potrebno tudi sodelovanje države, zato smo se obrnili na ministrstva in druge institucije in jih zaprosili za sestanek, kjer naj bi se pogovorili, slišali med sabo in povedali probleme, ki jih imamo. Oni jih sicer poznajo, vendar mislim, da je tako srečanje kot je bilo današnje dobrodošlo zato, da si povemo, kje pričakujemo pomoč, ker sami tako velikega bremena ne moremo speljati. Zavedati se moramo, da so v Bohinju glavne prometnice državne, pot v Bohinj je iz vseh delov preko državne ceste tako, da smo odvisni od njihovih soglasij, pogojev itd. Zadeva je zastavljena tudi precej širše, ne tiče se samo nas, mislim da se bo lahko porabilo tudi v drugih delih v okviru Gorenjske, če govorim samo za ta naš del, drugače pa je problematika vseslovenska.«
Po predstavitvi problematike prometnih obremenitev bohinjske jezerske sklede in pregledu težav, s katerimi se v prostoru srečujejo, so predstavniki občine in Turizma Bohinj predstavili tudi ukrepe za ublažitev in ureditev stanja, ki so že bili izvedeni ter želje in predloge ukrepov za v prihodnje. Srečanje se je nadaljevalo s povabilom k aktivni razpravi in predstavitvi možnosti za sodelovanje in pomoč pri reševanju težav. Največji izziv je krizno upravljanje prometnih tokov v času poletne sezone in ob posameznih viških v zimski sezoni.
Občina Bohinj skupaj s Turizmom Bohinj na področju umirjanja prometa zasleduje jasno vizijo: ohraniti želijo prvinskost in značaj Bohinjskega jezera kot visokogorskega jezera. V ta namen je bilo doslej sprejetih več strateških dokumentov, katerih cilje in zaveze načrtno uresničujejo.
Pritiski prometa so vedno večji in izrazito sezonske narave. Občina Bohinj in Turizem Bohinj poskušata preusmeriti obiskovalce na alternativne oblike prevoza in na parkirna mesta, ki so oddaljena od Bohinjskega jezera. Že od leta 2018 izvajajo posebne linijske prevoze, ukinjajo parkirišča v neposredni bližini jezera ter jih urejajo izven območja TNP. Kljub vsem ukrepom, pa obseg motornega prometa narašča, zmanjšuje se kakovost bivanja domačinov, kakovost doživljanja obiska obiskovalcev. Cesta do Bohinjskega jezera je državna cesta na kateri ima občina malo ali nič pristojnosti. Vsi se do Bohinjskega jezera lahko pripeljejo, ker prostih parkirišč ni, parkirajo v naravnem okolju.
Dodatne težave nastajajo zaradi slabo delujočega javnega potniškega prometa. Pri načrtovanju prevozov občina svoje prilagaja javnemu potniškemu prometu (vlak/avtobus), vendar se težave pojavljajo zaradi zamud in premajhnih zmogljivosti.
Po širši in konstruktivni razpravi med udeleženci je bilo ugotovljeno, da bo delovna skupina, katere ustanovitev so predlagali, lahko učinkovita pri svojem delovanju, če bo imela osnovo za delo v konkretnih dokumentih. Ti dokumenti so po mnenju udeležencev že izdelani in sicer:
• Načrt upravljanja Triglavskega narodnega parka,
• Strategija Slovenskega turizma,
• Celostna prometna strategija Julijskih Alp.
Za usklajeno delovanje in uresničevanje operativnih ciljev na področju upravljanja mobilnosti na območju TNP so udeleženci sestanka tako predlagali ustanovitev delovne skupine, katere nosilec bo Ministrstvo za naravne vire in prostor, vanjo pa je potrebo vključiti tudi predstavnike Ministrstva za infrastrukturo, Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport, Ministrstva za okolje, podnebje in energijo in morebitne druge pristojne deležnike. Na operativni ravni bo Občina Bohinj skupaj z DRSI pregledala predloge za označevanje in obveščanje obiskovalcev ob državnih cestah.
Župan Občine Bohinj Jože Sodja: »Mislim, da smo se na tem sestanku res začeli pogovarjati tako kot je bilo obljubljeno. To je bil prvi sestanek, nadaljevali bi tako, da bi se na ravni države ustanovila tudi komisija, ki bi izpeljala določene zadeve. Brez določenih služb tega ne moremo. Vesel sem, da so prišli k nam tako z ministrstev kot z DRS-ija…Prav na takih dogodkih želimo sprožiti sodelovanje turističnega kraja s samo državo.«