Javni razpis za spodbujanje razvoja zimskih centrov v občini Bohinj v letu 2025
Osnovni podatki
Občina Bohinj na podlagi 19a. člena Zakona o žičniških napravah za prevoz oseb (Uradni list RS, št. 126/03, 56/13, 33/14 in 200/20) in Pravilnika o sofinanciranju delovanja zimskih centrov v občini Bohinj (Uradni vestnik Občine Bohinj, št. 4/24) objavlja
JAVNI RAZPIS
ZA SPODBUJANJE RAZVOJA ZIMSKIH CENTROV V OBČINI BOHINJ V LETU 2025
1. PREDMET JAVNEGA RAZPISA
Predmet javnega razpisa je dodelitev proračunskih sredstev za delno pokrivanje stroškov delovanja zimskih centov.
Skupna višina sredstev: 50.000 EUR
V proračunu Občine Bohinj so v okviru državnih pomoči, ki se bodo dodeljevale po pravilu »de minimis«, zagotovljena sredstva na proračunski postavki 7014 – Zima v Bohinju.
2. SPLOŠNA DOLOČILA DE MINIMIS UREDBE KOMISIJE (EU) ŠT. 2023/2831
(1) Do de minimis pomoči v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 niso upravičena podjetja dejavna v:
- primarni proizvodnji ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture;
- predelavi in trženju ribiških proizvodov in proizvodov iz akvakulture, kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene ali količine proizvodov, nabavljenih ali danih na trg;
- primarni proizvodnji kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o ustanovitvi Evropske skupnosti;
- predelavi in trženju kmetijskih proizvodov iz seznama v Prilogi I k Pogodbi o ustanovitvi Evropske skupnosti, v enem od naslednjih primerov: (i) kadar je znesek pomoči določen na podlagi cene oziroma količine takih proizvodov, ki so nabavljeni od primarnih proizvajalcev ali jih je na trg dalo zadevno podjetje; (ii) kadar je pomoč pogojena s tem, da se delno ali v celoti prenese na primarne proizvajalce.
(2) Če je podjetje dejavno v enem od sektorjev iz prvega odstavka tega člena, poleg tega pa je dejavno v enem ali več drugih sektorjev, ki spadajo na področje uporabe te uredbe, ali opravlja še druge dejavnosti, ki spadajo na področje uporabe Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831, se ta uredba uporablja za pomoč, dodeljeno v zvezi s slednjimi sektorji ali dejavnostmi, pod pogojem, da podjetje na ustrezen način, kot je ločevanje dejavnosti ali ločevanje računovodskih izkazov, zagotovi, da dejavnosti v sektorjih, ki so izključeni iz področja uporabe te uredbe, niso deležne pomoči de minimis, dodeljene v skladu s Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831.
(3) Pomoč ne bo namenjena izvozu oziroma z izvozom povezane dejavnosti v tretje države ali države članice, kot je pomoč, neposredno povezana z izvoznimi količinami, z ustanovitvijo in delovanjem distribucijske mreže ali drugimi tekočimi izdatki, povezanimi z izvozno dejavnostjo.
(4) Pomoč ne bo pogojena s prednostno rabo domačih proizvodov pred uvoženimi.
(5) Do finančnih spodbud niso upravičeni tisti subjekti, ki nimajo poravnanih zapadlih obveznosti do občine ali do države.
(6) Do sredstev za razvoj niso upravičena mikro, majhna in srednje velika podjetja, ki so po zakonu, ki ureja prisilno poravnavo, stečaj ali likvidacijo, v prisilni poravnavi, stečaju ali likvidaciji ter so kapitalsko neustrezna, kar pomeni, da je izguba tekočega leta skupaj s prenesenimi izgubami dosegla polovico osnovnega kapitala družbe.
(7) Skupni znesek pomoči dodeljena istemu upravičencu oziroma enotnemu podjetju na podlagi pravila »de minimis« v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2831 ne sme preseči 300.000,00 EUR v obdobju zadnjih treh let, ne glede na obliko in namen pomoči ter ne glede na to, ali se pomoč dodeli iz sredstev države, občine ali Unije.
(8) Enotno podjetje pomeni vsa podjetja, ki so med seboj najmanj v enem od naslednjih razmerij:
- podjetje ima večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov drugega podjetja;
- podjetje ima pravico imenovati ali odpoklicati večino članov upravnega, poslovodnega ali nadzornega organa drugega podjetja;
- podjetje ima pravico izvrševati prevladujoč vpliv na drugo podjetje na podlagi pogodbe, sklenjene z navedenim podjetjem, ali določbe v njegovi družbeni pogodbi ali statutu;
- podjetje, ki je delničar ali družbenik drugega podjetja, na podlagi dogovora z drugimi delničarji ali družbeniki navedenega podjetja sámo nadzoruje večino glasovalnih pravic delničarjev ali družbenikov navedenega podjetja.
Kumulacija de minimis pomoči
(1) Pomoč de minimis se ne sme kumulirati z državno pomočjo v zvezi z istimi upravičenimi stroški ali državno pomočjo za isti ukrep za financiranje tveganja, če bi se s takšno kumulacijo presegla največja intenzivnost pomoči ali znesek pomoči.
(2) Pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredba Komisije (EU) št. 2023/2831, se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 1408/2013 in (EU) št. 717/2014 do ustrezne zgornje meje iz člena 3(2) Uredbe Komisije (EU) št. 2023/2831.
(3) Pomoč de minimis, dodeljena v skladu z Uredba Komisije (EU) št. 2023/2831 se lahko kumulira s pomočjo de minimis, dodeljeno v skladu z Uredbo Komisije (EU) št. 2023/2832.
Obveznosti prejemnika do pomoči
(1) Prejemnik pomoči mora imeti za nakazilo dodeljenih sredstev odprt transakcijski račun.
(2) Prejemnik mora k vlogi predložiti:
- pisno izjavo o vseh drugih pomočeh de minimis, ki jih je upravičenec oziroma enotno podjetje prejelo na podlagi te ali drugih odredb de minimis v obdobju treh let;
- pisno izjavo o drugih že prejetih (ali zaprošenih) pomočeh za iste upravičene stroške in zagotovilo, da z dodeljenim zneskom pomoči de minimis, ne bo presežena zgornja meja de minimis pomoči ter intenzivnost pomoči po drugih predpisih;
- seznam podjetij, s katerimi je lastniško povezan, tako da se preveri skupen znesek že prejetih de minimis pomoči za vsa, z njim povezana podjetja.
3. OBDOBJE SOFINANCIRANJA
Subvencionirani bodo izključno stroški, ki so nastali in so izvedeni ter plačani v celoti v obdobju od 1. 10. 2024 do 31. 7. 2025.
Računi morajo biti izdani v navedenem obdobju in na naziv podjetja. V istem obdobju mora biti izvedeno tudi celotno plačilo, ki ga mora poravnati podjetje iz lastnega transakcijskega računa.
Računi za obratovalne stroške morajo biti izdani v času obratovanja zimskega centra (v obdobju od 1. 11. 2024 do 31. 3. 2025).
4. UPRAVIČENCI
Do sofinanciranja so upravičeni zimski centri, ki so opredeljeni v Akcijskem načrtu Zima v Bohinju (v nadaljevanju: upravičenci) in so:
- smučišča na območju občine Bohinj ter smučišče Soriška planina,
- drsališče,
- območje s skakalnicami in tekaškimi programi,
- ledena dežela s spremljajočo dopolnilno in celoletno gostinsko, turistično, športno in podobno ponudbo.
Upravičenci so:
- samostojni podjetniki,
- mikro, male in srednje velike gospodarske družbe, registrirane po Zakonu o gospodarskih družbah (ZGD-1),
- društva, ki imajo sedež v Republiki Sloveniji.
Sofinanciranje se ne odobri, če:
- sredstva niso bila delno ali v celoti porabljena za namen, za katerega so bila dodeljena;
- je za katerikoli namen navajal neresnične podatke;
- je iz istega naslova za isti namen že pridobil finančna sredstva;
- projekta ne izvede;
- je davčni dolžnik,
- nima poravnanih vseh obveznosti zaradi sklepa Komisije o razglasitvi pomoči za nezakonito in nezdružljivo z notranjim trgom,
- redno ne izplačuje plač/socialnih prispevkov,
- ne izpolnjuje pogodbenih zavez v zvezi z dolžino ohranjanjem delovnih mest, namembnosti in lastništva osnovnih sredstev oz. opravljanja dejavnosti za katere je prejel pomoč,
- ima na dan prijave neporavnane zapadle davčne obveznosti in druge denarne nedavčne obveznosti, razen če vrednost teh zapadlih neplačanih obveznosti ne presega 50 eurov,
- ima na dan prijave neporavnane obveznosti do Občine Bohinj.
5. POGOJI IN MERILA
(1) Upravičenec mora imeti sedež ali poslovno enoto v občini Bohinj, razen v primeru smučišča na Soriški planini.
(2) Vsi računi oziroma poslovne listine, ki se uveljavljajo pri prijavi morajo biti zavedeni v poslovnih knjigah upravičenca, biti izdani na ime upravičenca in plačani s strani upravičenca.
(3) DDV ni upravičen strošek.
(4) Pomoč se ne dodeljuje:
- podjetjem, ki so izvedbo del, storitev ali material naročili pri lastniško povezanem podjetju ali lastniško povezani fizični osebi (v primeru nakupa osnovnih sredstev se omejitev ne upošteva);
- podjetjem, ki so izvedbo del, storitev ali material naročili pravni ali fizični osebi, katerih lastniki ali odgovorne osebe, so si med seboj v razmerju zakonec ali izven zakonski partner ali sorodnik do vštetega 2. dednega reda;
- podjetjem in projektom v igralniški dejavnosti;
- podjetjem proti katerim so uvedeni inšpekcijski postopki;
- projektom, ki niso skladni z določili veljavnih prostorskih aktov, strategij in programov Občine Bohinj.
(5) Prejemnik pomoči ni upravičen do sofinanciranja, oziroma je upravičeno do sorazmernega dela sofinanciranja, če žičniška naprava ni obratovala zaradi:
- izrečene prepovedi obratovanja s strani inšpektorja,
- odvzema dovoljenja za obratovanje.
Merila za vrednotenje vlog so sestavni del razpisne dokumentacije.
6. UPRAVIČENI STROŠKI IN VIŠINA POMOČI
(1) Upravičeni stroški:
- investicije v opredmetena osnovna sredstva (stroji in oprema), ki se morajo uporabljati za dejavnost delovanja zimskega centra,
- stroški povezani z vzdrževanjem in obratovanjem zimskega centra.
(2) Višina pomoči – intenzivnost pomoči:
- do 70% upravičenih stroškov oziroma največ 30.000 EUR.
(3) Instrument dodeljevanja sredstev:
- dotacije.
7. ROK ZA ODDAJO VLOG
Vlagatelji naj oddajo svoje vloge s predpisano dokumentacijo v sprejemno pisarno Občine Bohinj ali pošljejo priporočeno po pošti na naslov: Občina Bohinj, Triglavska cesta 35, 4264 Bohinjska Bistrica.
Rok za oddajo vlog je do vključno 8. 8. 2025 (osebno v sprejemno pisarno Občine Bohinj ali priporočeno po pošti).
Vloga mora biti speta in oddana v zaprti ovojnici ter ustrezno označena. Na sprednji strani ovojnice mora biti izpisano: »NE ODPIRAJ – JAVNI RAZPIS – ZIMSKI CENTRI 2025«.
V levem zgornjem kotu na prednji strani) morajo biti navedeni podatki o vlagatelju: naziv in naslov. Za pravilno oddajo prijave je v pomoč vlagateljem priložena že izdelana naslovnica, ki jo lahko vlagatelji prilepijo na kuverto za oddajo vloge na javni razpis.
8. OBRAVNAVA VLOGE IN POSTOPEK ODOBRITVE SREDSTEV
Postopek javnega razpisa bo vodila Komisija za izvedbo postopka javnega razpisa (v nadaljevanju Komisija), imenovana s strani župana. Odpiranje vlog bo izvedeno v roku enega tedna po roku za oddajo vlog in ne bo javno. Vloga, ki jo bo vložila neupravičena oseba in nepravočasne vloge, bodo s sklepom zavržene.
Komisija bo pregledala prispele vloge in jih ocenila na podlagi pogojev in meril, ki so navedeni v javnem razpisu. V primeru nepopolne vloge, bo Komisija pisno pozvala vlagatelja, da jo dopolni v roku 8 dni. Nepopolne prijave, ki jih prosilci do naknadnega roka ne bodo dopolnili, bodo s sklepom zavržene, neustrezno dopolnjene pa z odločbo zavrnjene. Zoper sklep ima vlagatelj pravico do pritožbe v osmih dneh od dneva vročitve sklepa. O pritožbi odloča župan Občine Bohinj. Odločitev župana je dokončna. Proti dokončnemu upravnemu aktu, zoper katerega ni več mogoče vložiti rednih pravnih sredstev, je dopusten upravni spor pred upravnim sodiščem.
Pred ocenjevanjem popolnih vlog bo Komisija preverila, ali vloga ustreza predmetu in vsem pogojem razpisa. V primeru, da vloga ne bo izpolnjevala pogojev in določil, je Komisija ne bo ocenjevala in bo vlogo zavrgla.
Komisija nato oceni vse popolne vloge na podlagi meril za vrednotenje vlog in pripravi predlog razdelitve sredstev. Na podlagi končnega predloga razdelitve sredstev s strani Komisije direktor občinske uprave oziroma pooblaščena oseba odloči o dodelitvi sredstev z odločbo, ki jo posreduje vsem vlagateljem, in sicer najpozneje v roku 30 dni od odpiranja vlog. Zoper odločbo o dodelitvi sredstev ima vlagatelj pravico do pritožbe v roku 15 dni od dneva vročitve odločbe. O pritožbi odloča župan Občine Bohinj, odločitev župana je dokončna. Proti dokončnemu upravnemu aktu, zoper katerega ni več mogoče vložiti rednih pravnih sredstev, je dopusten upravni spor pred upravnim sodiščem.
Odločba postane izvršljiva z dnem dokončnosti le-te. Vlagatelji imajo možnost podati izjavo, da se odpovedujejo pravici do pritožbe, v tem primeru odločba postane dokončna že pred potekom pritožbenega roka.
Po pravnomočnosti odločbe o dodelitvi sredstev bodo upravičencem v 30 dneh nakazana odobrena sredstva.
9. DODATNE INFORMACIJE
Vse dodatne informacije v zvezi z javnim razpisom in vprašanja zainteresirani lahko dobijo pri Razvojni agenciji Zgornje Gorenjske, Spodnji Plavž 24e, Jesenice, kontaktna oseba: Eldina Čosatović; 04/581-34-19; dina@ragor.si in na Občini Bohinj, kontaktna oseba: Tanja Mencinger; 04/577 01 28; tanja.mencinger@obcina.bohinj.si.
Datum: 23. 6. 2025
Številka: 4101-14/2025/4 Jože Sodja
Župan Občine Bohinj